Banany w ciąży i koktajl bananowy

Ponieważ od paru dni nigdzie nie mogę kupić truskawek, postanowiłam spróbować pić koktajl bananowy. Już wcześniej parę razy jadłam banany, ale w całości – nie w postaci koktajlu. Wiem, że jedzenie bananów w ciąży jest bardzo wskazane.

 

Banan bogaty jest w potas, magnez i selen chroniące przed chorobami serca. Ilość potasu regulującego ciśnienie krwi i gospodarkę wodną jest bardzo wysoka. Ponadto banany zawierają pierwiastki śladowe takie jak miedź, cynk, selen, fluor, mangan i jod. Nie ma więc obawy, że owoce banana mogą zaszkodzić w ciąży. Zawierają dużo witamin, które dostarczane do organizmu w naturalnej postaci (a nie gotowej pigułki z witaminami) są lepiej przyswajane przez organizm kobiety. Poza tym organizm kobiety w ciąży doskonale wie, czego mu brakuje, więc zwiększona ochota na te owoce nie powinna budzić niepokoju. Dodatkowo wg najnowszych badań, błonnik zawarty w bananach sprzyja obniżeniu poziomu cholesterolu i zmniejsza ryzyko wystąpienia chorób serca. Banany zawierają znaczne ilości beta-karotenu, witamin z grupy B, a także witaminę C. Gruba skórka bananów zapewnia im właściwą ochronę, dlatego też jedząc banany możemy być pewni tego, że witaminy nie ulegają zniszczeniu.

 

Dodatkowo jedzenie bananów pomaga, jeśli Kobieta w ciąży ma skurcze łydek.
Bolesne kurcze łydek w nocy to jedna z powszechnych dolegliwości drugiej połowy ciąży. Są one związane z zaburzeniami krążenia w nogach, a także z niedoborami potasu i magnezu. Można sobie pomóc, masując łydki przed snem i używając maści rozgrzewających. Warto też przyjmować preparaty magnezu i potasu (dostępne bez recepty), a także zadbać o to, by w codziennej diecie znalazły się produkty bogate w te składniki (banany, pomidory, orzechy, ziemniaki w mundurkach, ciemna czekolada). Kiedy zaczyna się skurcz, dobrze jest zadrzeć mocno palce stopy w kierunku kolana i energicznie rozmasować bolące miejsce.
Źródło

 

Ja już od paru dni czuję skurcze w stopie, pomimo faktu, że przyjmuję magnez i suplementy diety dla Kobiet w ciąży. Może powinnam pić codziennie koktajl bananowy albo jeść jednego banana i przestanę czuć te skurcze?

Dziś pierwszy dzień z bananem. A oto przepis na koktajl bananowy

Składniki

3 banany

1 litr mleka

200 g serka waniliowego homogenizowanego

pół łyżeczki cynamonu

sok z cytryny

1 łyżka gorzkiego kakao

100 g cukru

Banany obrać, pokroić w większe kawałki, dodać serek, kakao, cukier, cynamon, zalać mlekiem i wszystko zblenderować.

Koktajl bananowy wlać do szklanek, przed podaniem dodać sok z cytryny, dokładnie wymieszać – wtedy koktajl nie będzie mdły, można udekorować plasterkiem cytryny i szczyptą cynamonu, schłodzić w lodówce, gotowe!

Smacznego!

 

bananowy koktajl

Komentarze