Program Blog Forum Gdańsk 2014 – co dla nas najciekawsze?

Dziś został opublikowany program tegorocznego BFG: Mówić to mało, trzeba mówić do rzeczy. Blog Forum Gdańsk 2014: Treść, osobowość, doświadczenie. 

Blog Forum Gdańsk to coroczne spotkanie wybranych blogerów z całej Polski. W imprezie bierze udział 150 twórców, którzy przeszli przez gęste sito organizatorów!

  • Wstęp na Konferencję jest bezpłatny, ale tylko dla zaproszonych blogerów i vlogerów.
  • Nie ma możliwości odstąpienia wejściówki komuś innemu.
  • Aby wziąć udział w BFG należy być blogerem i aktywnie blogować od co najmniej 1 roku.
  • Blog musi być aktywny i posiadać minimum 5 wpisów z ostatnich 3 miesięcy.

Rok temu niestety nie mogliśmy być obecni na BFG od samego początku – w sobotę rano uczestniczyliśmy w evencie w Warszawie, ale zaraz po obiedzie wsiedliśmy do samochodu i już po 20:00 mogliśmy dołączyć do wszystkich uczestników podczas afterparty, które rozpoczął koncert Quintet Wojtka Mozolewskiego – i było REWELACYJNIE!

Drugiego dnia stawiliśmy się na Konferencji skoro świt a później gasiliśmy światło 😉 Zeszłoroczną relację możecie przeczytać tutaj: BFGdańsk 2013 – taka sytuacja, czyli dzisiaj nie mogę, piszę bloga

W tym roku o planowanym terminie dowiedziałam się już w czerwcu i (mimo, iż nie miałam pewności, że będziemy zaproszeni – tego nie wie nikt!) zapisałam datę w kalendarzu i nie umawiałam się na nic innego! Bardzo żałowałam, że rok temu nie widziałam rozpoczęcia imprezy, więc teraz muszę to nadrobić. I tak też się stanie! Z końcem września otrzymaliśmy Potwierdzenie udziału w Blog Forum Gdańsk 2014 a w nim:

Drogi B(v)logerze! Droga B(v)logerko!

Witamy w gronie uczestników Blog Forum Gdańsk 2014. Gratulujemy serdecznie!

Lubię tę chwilę, kiedy wysyłam zgłoszenie i po paru dniach otrzymuję taką świetną wiadomość! I już za 10 dni spotkamy się z naszymi ulubionymi blogerami, z którymi widzieliśmy się rok temu – z Marleną z Makóweczki, Karoliną z Szafeczka, Kingą z Ladygugu, Asią z Matka tylko jedna – to będzie jej debiut 🙂 Zobaczymy również blogerów, z którymi na co dzień widzimy się tylko przez szklany ekran, jak np. z Kamilem z bloga Blog Ojciec.

Zachęcamy wszystkich do śledzenia streamingu (relacji online LIVE!), bo będzie co oglądać! Niżej znajdziecie pełny program Blog Forum Gdańsk 2014 a tam takie nazwiska, jak: Anna Mucha, Karolina Korwin-Piotrowska, Tomek Tomczyk, Jarosław Kuźniar, Tomasz Machała, Patrycja Kosiarkiewicz, Monika Kamińska, Natalia Hatalska, Paweł Opydo i wielu innych znakomitych gości. Zresztą – zobaczcie sami!

Dla nas niewątpliwą gratką będą te panele i prezentacje:

  • Gdy bloger chce zostać pisarzem – cały czas wisi nad nami propozycja Wydawnictwa i jesteśmy coraz bliżej tej decyzji, więc może to co usłyszymy ułatwi nam ostateczne określenie kierunku
  • Konstruktywna krytyka blogosfery – nie wiem co się wydarzy w tej dyskusji i czy po niej odbędzie się w ogóle coś jeszcze, bo może to być niezły armagedon! 🙂 Kominek vs Piotrowska! Starcie tytanów! Ale stawiam dolary przeciw orzechom, że zwycięsko z ringu zejdzie… to oczywiste. Piotrowska, może jedynie próbować go zakrzyczeć.

To tyle z dnia pierwszego jeśli chodzi najciekawsze kąski. No i afterparty! To jasne 😛

A dnia drugiego dla nas BFG zaczyna się tak:

  • W masce czy bez maski, rzecz o prywatności blogera – jesteśmy prze ciekawi tej dyskusji bo: czujemy, że temat bardzo dotyczy i nas, w rozmowie wezmą udział ludzie z naszej części blogosfery, poprowadzi całość Tkaczyk, no i patrząc na zestaw interlokutorów, nie umiemy jednoznacznie przypisać, która z osób, jaki pogląd na prywatność będzie prezentowała. A taka nie oczywistość dodaje atrakcyjności jeszcze przed panelem!
  • Teatr jednego aktora – i śmietanka polskich jutuberów! A że wideo to przyszłość działalności w necie, więc może być (na pewno będzie!) ciekawie
  • Zarabiający blog od kuchni, czyli jak budować wiarygodność i nie zawieść zaufania czytelników – na to wystąpienie czeka chyba każdy, bo to Michał! 🙂 Nie oczekuję tam gotowych rad, bo Michał to akurat specyficzny blog i bloger – on zarabia w inny sposób na blogu, niż typowy lajfstajl. Jednak rozmowa merytorycznego i profesjonalnego blogera z równie merytorycznymi i fachowymi marketerami spod takich szyldów jak Ikea, Orange, PZU, to będzie konkretna szkoła biznesu!

Po przeczytaniu takiego programu aż chce się napisać – kto nie będzie, niech żałuje! Ale…

Każdy może w tym uczestniczyć nawet nie będąc osobiście!

Streaming będzie dostępny na stronie www.blogforumgdansk.pl i na kanale www.youtube.com/user/BlogForumGdansk

A my już za 10 dni będziemy w samym środku najlepszej blogowej imprezy w Polsce! Do zobaczenia!

DZIEŃ 1 – 25 października – sobota

Godzina Punkt programu Prowadzący
9.30 Rozpoczęcie rejestracji
10.30 Inauguracja Radosław KotarskiAleksandra Mokwa
10.35 Powitanie – Paweł Adamowicz, Anna Zbierska Radosław KotarskiAleksandra Mokwa
BLOK I
10.45 Blog: słowo jako narzędzie pracy?Panel z udziałem:
Marcin Ogdowski
Jarosław Kuźniar
Patrycja Kosiarkiewicz
Anna MuchaJaki wpływ na blogowanie ma dla nich praca zawodowa ze słowem?
Matylda Kozakiewicz
11.15 Gdy bloger chce zostać pisarzemCzym pisanie bloga różni się od pisania książki? Jakie kroki podjąć, jeśli zdecydujemy się wydawać? Czy korzystać z selfpublishingu czy walczyć o uznanie wydawnictwa? Marcin Garliński
11.30 Call for papers: Która książka pasuje do tej szminki, czyli o wprowadzaniu poważniejszej tematyki do bloga.Czy blog modowy może zmienić się w blog pełen felietonów, recenzji i społecznych treści? Jak mądrze zmienić tematykę bloga na cięższą gatunkowo? Monika Kamińska
11.45 Zaproszenie na wystawę „Mój B(v)log. Moja pasja. Moja praca” Natalia Hatalska
11.50 Przerwa kawowa
BLOK II
12.10 Za kurtyną: warsztat blogeraAutorka zdjęć do wystawy „Mój B(v)log. Moja pasja. Moja praca” rozmawia z b(v)logerami – bohaterami jej pracCzy prowadzenie bloga to 15 minut dziennie na tekst czy może kawał roboty na cały etat? Renata Dąbrowska
12.30 Call for papers: Konieczność czy bullshit: warsztat dziennikarski w blogowaniu.Dziennikarskie sztuczki, które ułatwiają blogowanie. Magdalena i Sergiusz Pinkwartowie
12.50 Scenariusz i reżyseria : content marketingWstęp: Wojtek WiemanTrendy na blogach zagranicznych, uzupełnienie komunikacji innymi kanałami. Tworzenie treści na bloguPanel z udziałem:ZmemłaniPaweł Opydo

MC Silk
Co można robić na b(v)logu? Jak tworzyć wartościowe treści? Nowość – autorskie blogowanie cykliczne i niestandardy w blogosferze. Inwestowanie w treści autorskie. Case’y pokazujące rozwój b(v)loga.

Wojtek Wieman
Artur Kurasiński
13.30 Konstruktywna krytyka b(v)logosferyTomek Tomczyk versus Karolina Korwin-Piotrowska Tomasz Machała
14.00 Lunch
BLOK III
14.40 Rewolucja w Egipcie – i co dalej? Kareem Amer (Egipt)
14.55 Rola blogerów na MajdanieDenys Kazanskyi (Ukraina)Sergii Ivanow (Ukraina)Denys Bihus (Ukraina) Maria Przełomiec
15.25 Wolność słowa w państwie cenzury
Anton Khomenko (Rosja)Dmitrij Evsiutkin (Rosja)Dmitrij Trunov (Rosja)Evgenin Lewaszov (Rosja)
Tomasz NadolnyTomasz Omański
15.55 Blogosfera w Państwie ŚrodkaMichael Anti (Chiny)Jiang Fangzhou (Chiny) Tomasz Sajewicz
16.20 Być dobrym aktorem, czyli jak występować przed kamerą Jarosław Kuźniar
17.20 Zakończenie I dnia BFGdansk Radosław KotarskiAleksandra Mokwa
21.00 Impreza integracyjna

DZIEŃ 2 – 26 października – niedziela

Godzina Punkt programu Prowadzący
BLOK IV
9.30 45 minut treningu na Dachu Gdańskiego Teatru Szekspirowskiego Paweł Lipiec
11:00 W masce czy bez maski? Rzecz o prywatności b(v)logeraPanel z udziałem:Natalia TurAleksandra RadomskaNatalia HatalskaMiss Ferreira

Michał Górecki

Rozmowa nt. odsłaniania prywatności w b(v)logosferze podparta wiedzą o kreowaniu marki osobistej (Paweł Tkaczyk). Skontrastowanie b(v)logerów, o których prywatności niewiele wiadomo, z tymi, którzy wręcz epatują swoją prywatnością. Grać czy być sobą? Jakie konsekwencje i koszta się z tym wiążą? Czy „anonimowi” b(v)logerzy są mniej popularni? Mniej interesujący? Czy lubimy być podglądani? Jak informacje o życiu prywatnym autora wpływają na „lubienie” blogów/blogerów? A może jednak lepiej się nie odsłaniać?

Paweł Tkaczyk
11:40 Dopóki mamy twarzeKonrad: Ludzie stanowią sumę dwóch, rywalizujących ze sobą perspektyw. Pierwsza to ekonomia sukcesu i wyników. Druga to ekonomia wartości – pytań o to, jak być dobrym dla siebie i innych. Pragnienie bycia widzialnym i docenianym, a jednocześnie głęboka potrzeba zmiany świata na lepszy, to rzeczywistości, które materializują się w blogosferze jak w żadnym innym miejscu. Konrad Kruczkowski
12:00 Przerwa kawowa
12:30 Teatr jednego aktoraWstęp: LifeTube4-częściowy panel z udziałem:SA WardęgaLekko StronniczyZ dupy

Lisie Piekło

Mówiąc Inaczej

Martin Stankiewicz

Matt Olech

Jakub Dębski

Maciej Wapiński

Cyber Marian

Kreacja aktorska we vlogosferze. Ile aktorstwa jest w wystąpieniach polskich youtuberów? Jaki wizerunek kreować? Czy YT się zmienia?

Aleksandra MokwaRadosław Kotarski
13:50 Call for papers: Rzetelność sekretną bronią b(v)logerów.W jaki sposób rzetelne podejście do analizy tematu może być czymś, co wyróżnia blogi o “niszowej” tematyce? W jaki sposób praktyczne i merytoryczne treści mogą przyczynić się do rozwoju bloga oraz blogera, a nawet przyciągać osoby, które nie są zainteresowane konkretnym tematem? Klaudyna Hebda
14.10 Personal brandingJak zbudować mądrze i profesjonalnie swoją własną markę. Joanna Malinowska-Parzydło
14.40 Lunch
15.20 Zarabiający blog „od kuchni”, czyli jak budować wiarygodność i nie zawieść zaufania Czytelników.
Rzecz o transparentności na blogu. Jak mówi autor: Jestem Michał i jestem transparentny – wszystko pokazuję na moim blogu. Ale i tak nie wszystko tam widać, bo blog to nie tylko tworzone treści. To także praca „w kuchni” oraz masa decyzji i rozterek. W mojej prezentacji spróbuję zdiagnozować swój sukces. Opowiem o tym co spowodowało, że z bloga żyję lepiej niż z pracy na etacie.Rozmowa Michała Szafrańskiego z marketerami poprzedzona jego prezentacją.Jak się zmieniły możliwości i formy pozyskiwania pieniędzy w blogosferze? Czy blogowanie nic nie kosztuje? Jak zdobywać fundusze? Czy kupowanie reklam na fb jest korzystne? Reklama na b(v)logach: jak to się zmieniło od czasu BFG2010? Wykorzystywanie przez firmy wizerunków wysokozasięgowych b(v)logerów. Czy przyszłość niesie za sobą „wyłączność”, przywiązanie b(v)logera do jednej marki?Jeśli b(v)loger ma dobry pomysł: czy sam powinien proponować firmom – potencjalnym reklamodawcom wspólne działania? Czy inicjatywa powinna być po stronie firm?Kulisy współpracy marek z b(v)logerami. Przykłady kampanii, które zaistniały z inicjatywy b(v)logera.Panel z udziałem przedstawicieli: IKEA, Orange, Intel, PZU, Sombersby
Michał Szafrański
16:20 Bieżący repertuar: Zmiany, zmiany, czyli ostatnie lata w polskiej b(v)logosferze Jan ZającHubert Tworkowski
16:40 Bieżący repertuar: B(v)loger – człowiek wpływowy.Raport dotyczący wpływowości b(v)logerów Natalia Hatalska
Katarzyna Czuchaj
17:00 Gala Blog Forum Gdańsk 2014, wręczenie nagród Blog of Gdańsk i Blog Forum Gdańsk Award.Podsumowanie komiksowe w wykonaniu Gliniana KuraWspólne zdjęcie Aleksandra MokwaRadosław Kotarski

 

Komentarze