Dziś został opublikowany program tegorocznego BFG: Mówić to mało, trzeba mówić do rzeczy. Blog Forum Gdańsk 2014: Treść, osobowość, doświadczenie.
Blog Forum Gdańsk to coroczne spotkanie wybranych blogerów z całej Polski. W imprezie bierze udział 150 twórców, którzy przeszli przez gęste sito organizatorów!
- Wstęp na Konferencję jest bezpłatny, ale tylko dla zaproszonych blogerów i vlogerów.
- Nie ma możliwości odstąpienia wejściówki komuś innemu.
- Aby wziąć udział w BFG należy być blogerem i aktywnie blogować od co najmniej 1 roku.
- Blog musi być aktywny i posiadać minimum 5 wpisów z ostatnich 3 miesięcy.
Rok temu niestety nie mogliśmy być obecni na BFG od samego początku – w sobotę rano uczestniczyliśmy w evencie w Warszawie, ale zaraz po obiedzie wsiedliśmy do samochodu i już po 20:00 mogliśmy dołączyć do wszystkich uczestników podczas afterparty, które rozpoczął koncert Quintet Wojtka Mozolewskiego – i było REWELACYJNIE!
Drugiego dnia stawiliśmy się na Konferencji skoro świt a później gasiliśmy światło 😉 Zeszłoroczną relację możecie przeczytać tutaj: BFGdańsk 2013 – taka sytuacja, czyli dzisiaj nie mogę, piszę bloga
W tym roku o planowanym terminie dowiedziałam się już w czerwcu i (mimo, iż nie miałam pewności, że będziemy zaproszeni – tego nie wie nikt!) zapisałam datę w kalendarzu i nie umawiałam się na nic innego! Bardzo żałowałam, że rok temu nie widziałam rozpoczęcia imprezy, więc teraz muszę to nadrobić. I tak też się stanie! Z końcem września otrzymaliśmy Potwierdzenie udziału w Blog Forum Gdańsk 2014 a w nim:
Drogi B(v)logerze! Droga B(v)logerko!
Witamy w gronie uczestników Blog Forum Gdańsk 2014. Gratulujemy serdecznie!
Lubię tę chwilę, kiedy wysyłam zgłoszenie i po paru dniach otrzymuję taką świetną wiadomość! I już za 10 dni spotkamy się z naszymi ulubionymi blogerami, z którymi widzieliśmy się rok temu – z Marleną z Makóweczki, Karoliną z Szafeczka, Kingą z Ladygugu, Asią z Matka tylko jedna – to będzie jej debiut 🙂 Zobaczymy również blogerów, z którymi na co dzień widzimy się tylko przez szklany ekran, jak np. z Kamilem z bloga Blog Ojciec.
Zachęcamy wszystkich do śledzenia streamingu (relacji online LIVE!), bo będzie co oglądać! Niżej znajdziecie pełny program Blog Forum Gdańsk 2014 a tam takie nazwiska, jak: Anna Mucha, Karolina Korwin-Piotrowska, Tomek Tomczyk, Jarosław Kuźniar, Tomasz Machała, Patrycja Kosiarkiewicz, Monika Kamińska, Natalia Hatalska, Paweł Opydo i wielu innych znakomitych gości. Zresztą – zobaczcie sami!
Dla nas niewątpliwą gratką będą te panele i prezentacje:
- Gdy bloger chce zostać pisarzem – cały czas wisi nad nami propozycja Wydawnictwa i jesteśmy coraz bliżej tej decyzji, więc może to co usłyszymy ułatwi nam ostateczne określenie kierunku
- Konstruktywna krytyka blogosfery – nie wiem co się wydarzy w tej dyskusji i czy po niej odbędzie się w ogóle coś jeszcze, bo może to być niezły armagedon! 🙂 Kominek vs Piotrowska! Starcie tytanów! Ale stawiam dolary przeciw orzechom, że zwycięsko z ringu zejdzie… to oczywiste. Piotrowska, może jedynie próbować go zakrzyczeć.
To tyle z dnia pierwszego jeśli chodzi najciekawsze kąski. No i afterparty! To jasne 😛
A dnia drugiego dla nas BFG zaczyna się tak:
- W masce czy bez maski, rzecz o prywatności blogera – jesteśmy prze ciekawi tej dyskusji bo: czujemy, że temat bardzo dotyczy i nas, w rozmowie wezmą udział ludzie z naszej części blogosfery, poprowadzi całość Tkaczyk, no i patrząc na zestaw interlokutorów, nie umiemy jednoznacznie przypisać, która z osób, jaki pogląd na prywatność będzie prezentowała. A taka nie oczywistość dodaje atrakcyjności jeszcze przed panelem!
- Teatr jednego aktora – i śmietanka polskich jutuberów! A że wideo to przyszłość działalności w necie, więc może być (na pewno będzie!) ciekawie
- Zarabiający blog od kuchni, czyli jak budować wiarygodność i nie zawieść zaufania czytelników – na to wystąpienie czeka chyba każdy, bo to Michał! 🙂 Nie oczekuję tam gotowych rad, bo Michał to akurat specyficzny blog i bloger – on zarabia w inny sposób na blogu, niż typowy lajfstajl. Jednak rozmowa merytorycznego i profesjonalnego blogera z równie merytorycznymi i fachowymi marketerami spod takich szyldów jak Ikea, Orange, PZU, to będzie konkretna szkoła biznesu!
Po przeczytaniu takiego programu aż chce się napisać – kto nie będzie, niech żałuje! Ale…
Każdy może w tym uczestniczyć nawet nie będąc osobiście!
Streaming będzie dostępny na stronie www.blogforumgdansk.pl i na kanale www.youtube.com/user/BlogForumGdansk
A my już za 10 dni będziemy w samym środku najlepszej blogowej imprezy w Polsce! Do zobaczenia!
DZIEŃ 1 – 25 października – sobota
Godzina | Punkt programu | Prowadzący |
---|---|---|
9.30 | Rozpoczęcie rejestracji | |
10.30 | Inauguracja | Radosław KotarskiAleksandra Mokwa |
10.35 | Powitanie – Paweł Adamowicz, Anna Zbierska | Radosław KotarskiAleksandra Mokwa |
BLOK I | ||
10.45 | Blog: słowo jako narzędzie pracy?Panel z udziałem: Marcin Ogdowski Jarosław Kuźniar Patrycja Kosiarkiewicz Anna MuchaJaki wpływ na blogowanie ma dla nich praca zawodowa ze słowem? |
Matylda Kozakiewicz |
11.15 | Gdy bloger chce zostać pisarzemCzym pisanie bloga różni się od pisania książki? Jakie kroki podjąć, jeśli zdecydujemy się wydawać? Czy korzystać z selfpublishingu czy walczyć o uznanie wydawnictwa? | Marcin Garliński |
11.30 | Call for papers: Która książka pasuje do tej szminki, czyli o wprowadzaniu poważniejszej tematyki do bloga.Czy blog modowy może zmienić się w blog pełen felietonów, recenzji i społecznych treści? Jak mądrze zmienić tematykę bloga na cięższą gatunkowo? | Monika Kamińska |
11.45 | Zaproszenie na wystawę „Mój B(v)log. Moja pasja. Moja praca” | Natalia Hatalska |
11.50 | Przerwa kawowa | |
BLOK II | ||
12.10 | Za kurtyną: warsztat blogeraAutorka zdjęć do wystawy „Mój B(v)log. Moja pasja. Moja praca” rozmawia z b(v)logerami – bohaterami jej pracCzy prowadzenie bloga to 15 minut dziennie na tekst czy może kawał roboty na cały etat? | Renata Dąbrowska |
12.30 | Call for papers: Konieczność czy bullshit: warsztat dziennikarski w blogowaniu.Dziennikarskie sztuczki, które ułatwiają blogowanie. | Magdalena i Sergiusz Pinkwartowie |
12.50 | Scenariusz i reżyseria : content marketingWstęp: Wojtek WiemanTrendy na blogach zagranicznych, uzupełnienie komunikacji innymi kanałami. Tworzenie treści na bloguPanel z udziałem:ZmemłaniPaweł Opydo
MC Silk |
Wojtek Wieman Artur Kurasiński |
13.30 | Konstruktywna krytyka b(v)logosferyTomek Tomczyk versus Karolina Korwin-Piotrowska | Tomasz Machała |
14.00 | Lunch | |
BLOK III | ||
14.40 | Rewolucja w Egipcie – i co dalej? | Kareem Amer (Egipt) |
14.55 | Rola blogerów na MajdanieDenys Kazanskyi (Ukraina)Sergii Ivanow (Ukraina)Denys Bihus (Ukraina) | Maria Przełomiec |
15.25 | Wolność słowa w państwie cenzury Anton Khomenko (Rosja)Dmitrij Evsiutkin (Rosja)Dmitrij Trunov (Rosja)Evgenin Lewaszov (Rosja) |
Tomasz NadolnyTomasz Omański |
15.55 | Blogosfera w Państwie ŚrodkaMichael Anti (Chiny)Jiang Fangzhou (Chiny) | Tomasz Sajewicz |
16.20 | Być dobrym aktorem, czyli jak występować przed kamerą | Jarosław Kuźniar |
17.20 | Zakończenie I dnia BFGdansk | Radosław KotarskiAleksandra Mokwa |
21.00 | Impreza integracyjna |
DZIEŃ 2 – 26 października – niedziela
Godzina | Punkt programu | Prowadzący |
---|---|---|
BLOK IV | ||
9.30 | 45 minut treningu na Dachu Gdańskiego Teatru Szekspirowskiego | Paweł Lipiec |
11:00 | W masce czy bez maski? Rzecz o prywatności b(v)logeraPanel z udziałem:Natalia TurAleksandra RadomskaNatalia HatalskaMiss Ferreira
Michał Górecki Rozmowa nt. odsłaniania prywatności w b(v)logosferze podparta wiedzą o kreowaniu marki osobistej (Paweł Tkaczyk). Skontrastowanie b(v)logerów, o których prywatności niewiele wiadomo, z tymi, którzy wręcz epatują swoją prywatnością. Grać czy być sobą? Jakie konsekwencje i koszta się z tym wiążą? Czy „anonimowi” b(v)logerzy są mniej popularni? Mniej interesujący? Czy lubimy być podglądani? Jak informacje o życiu prywatnym autora wpływają na „lubienie” blogów/blogerów? A może jednak lepiej się nie odsłaniać? |
Paweł Tkaczyk |
11:40 | Dopóki mamy twarzeKonrad: Ludzie stanowią sumę dwóch, rywalizujących ze sobą perspektyw. Pierwsza to ekonomia sukcesu i wyników. Druga to ekonomia wartości – pytań o to, jak być dobrym dla siebie i innych. Pragnienie bycia widzialnym i docenianym, a jednocześnie głęboka potrzeba zmiany świata na lepszy, to rzeczywistości, które materializują się w blogosferze jak w żadnym innym miejscu. | Konrad Kruczkowski |
12:00 | Przerwa kawowa | |
12:30 | Teatr jednego aktoraWstęp: LifeTube4-częściowy panel z udziałem:SA WardęgaLekko StronniczyZ dupy
Lisie Piekło Mówiąc Inaczej Martin Stankiewicz Matt Olech Jakub Dębski Maciej Wapiński Cyber Marian Kreacja aktorska we vlogosferze. Ile aktorstwa jest w wystąpieniach polskich youtuberów? Jaki wizerunek kreować? Czy YT się zmienia? |
Aleksandra MokwaRadosław Kotarski |
13:50 | Call for papers: Rzetelność sekretną bronią b(v)logerów.W jaki sposób rzetelne podejście do analizy tematu może być czymś, co wyróżnia blogi o „niszowej” tematyce? W jaki sposób praktyczne i merytoryczne treści mogą przyczynić się do rozwoju bloga oraz blogera, a nawet przyciągać osoby, które nie są zainteresowane konkretnym tematem? | Klaudyna Hebda |
14.10 | Personal brandingJak zbudować mądrze i profesjonalnie swoją własną markę. | Joanna Malinowska-Parzydło |
14.40 | Lunch | |
15.20 | Zarabiający blog „od kuchni”, czyli jak budować wiarygodność i nie zawieść zaufania Czytelników. Rzecz o transparentności na blogu. Jak mówi autor: Jestem Michał i jestem transparentny – wszystko pokazuję na moim blogu. Ale i tak nie wszystko tam widać, bo blog to nie tylko tworzone treści. To także praca „w kuchni” oraz masa decyzji i rozterek. W mojej prezentacji spróbuję zdiagnozować swój sukces. Opowiem o tym co spowodowało, że z bloga żyję lepiej niż z pracy na etacie.Rozmowa Michała Szafrańskiego z marketerami poprzedzona jego prezentacją.Jak się zmieniły możliwości i formy pozyskiwania pieniędzy w blogosferze? Czy blogowanie nic nie kosztuje? Jak zdobywać fundusze? Czy kupowanie reklam na fb jest korzystne? Reklama na b(v)logach: jak to się zmieniło od czasu BFG2010? Wykorzystywanie przez firmy wizerunków wysokozasięgowych b(v)logerów. Czy przyszłość niesie za sobą „wyłączność”, przywiązanie b(v)logera do jednej marki?Jeśli b(v)loger ma dobry pomysł: czy sam powinien proponować firmom – potencjalnym reklamodawcom wspólne działania? Czy inicjatywa powinna być po stronie firm?Kulisy współpracy marek z b(v)logerami. Przykłady kampanii, które zaistniały z inicjatywy b(v)logera.Panel z udziałem przedstawicieli: IKEA, Orange, Intel, PZU, Sombersby |
Michał Szafrański |
16:20 | Bieżący repertuar: Zmiany, zmiany, czyli ostatnie lata w polskiej b(v)logosferze | Jan ZającHubert Tworkowski |
16:40 | Bieżący repertuar: B(v)loger – człowiek wpływowy.Raport dotyczący wpływowości b(v)logerów | Natalia Hatalska Katarzyna Czuchaj |
17:00 | Gala Blog Forum Gdańsk 2014, wręczenie nagród Blog of Gdańsk i Blog Forum Gdańsk Award.Podsumowanie komiksowe w wykonaniu Gliniana KuraWspólne zdjęcie | Aleksandra MokwaRadosław Kotarski |